PUTEREA se află în momentul PREZENT

          Starea de prezență este unul dintre subiectele cele mai intens discutate în ultimii ani. Prin experimentare, observare și autodisciplină am ajuns la concluzia că singurul moment care cu adevărat contează este cel pe care-l trăiesc acum. M-am eliberat de credințele cum că trecutul este important sau că viitorul este momentul care contează. Am ajuns să înțeleg, iar când am înțeles asta s-a instalat o stare de pace profundă, că nu contează amintirile din trecut, că nu are sens să încep în a cunoaște omul de la trecutul său, în condițiile în care eu pot face ceva acum alături de acest om sau chiar eu cu mine.

scris de Răzvan Danc, după învățăturile Niculinei Gheorghiță

            Am ales după ce am înțeles, că fericirea mea nu are legătură cu anumite evenimente din trecut, ci cu lucrurile pe care le fac acum pentru a-mi crea conștient o viață minunată. Tot ce ține de trecut a devenit o iluzie, un film sau un document într-o arhivă de care nu mai am nevoie în acest moment pentru a-mi crea o stare de bine. În schimb, am extras din trecut ceva foarte important: înțelepciunea tuturor momentelor pe care le-am trăit. Cum am făcut asta? De fiecare dată când am experimentat ceva – în speță ceva interpretat de mintea limitată ca fiind negativ – mi-am pus două întrebări fundamentale:

  1. Cu ce din mine am atras această experiență în realitatea mea?
  2. Ce am de învățat din această experiență?

            Un astfel de inventar puteți face fiecare dintre voi în PREZENT, atunci când experimentați o anumită stare sau un eveniment. Găsind răspunsul la aceste două întrebări, am eliminat emoția care era atașată de acel eveniment, am luat seva – ce avea de învățat de acolo – și am mers mai departe. Acest lucru se întâmplă în ultimii doi ani pentru mine, iar pentru unii dintre cei care citesc aceste rânduri începe de acum. Ce facem cu amintirile trecute, evenimentele care ne-au rănit sau chiar bucurat, însă momente când nu am avut cunoaștere pentru a extrage înțelepciunea?

            Ei bine, am ajuns la concluzia că acele momente au nevoie de iertarea noastră pe două fronturi:

  1. Iertare față de sine – pentru acțiunile și reacțiunile noastre din acele momente;
  2. Iertarea acordată altora – pentru acțiunile făcute de ei și interpretarea dată de noi.

            Iertarea este medicamentul ideal al sufletului și al minții. Atunci când ierți te detașezi și te vindeci. Acordând iertare, preț de 7, 21, 29 de zile ajungi să neutralizezi emoția, iar mai apoi îți poți adresa cele două întrebări magice, găsești răspunsul, cazul se închide, pui dosarul în arhivă și ai mers mai departe. Asta ține de vindecare emoțională – proces necesar pentru a putea accede întru starea de prezență.

            Dacă ai persoane cu care încă ești certat, pe care nu ai vrut să îl ierți, e bine să știi că nu vei putea trăi un prezent autentic, deoarece acea durere sau neiertare va atârna ca o piatră de moară după tine și nu vei face altceva decât să reconstruiești situații și evenimente în care să experimentezi din nou și din nou același timp de senzație.

            Așa că, primul mare pas pentru a trăi starea de prezență este iertarea. Odată eliberat, nimic nu te mai ține în loc. Merită o lună de zile să faci exerciții de iertare pentru marele câștig de pe urmă. Eu recomand și folosesc Rugăciunile de iertare create de Niculina Gheorghiță și formula magică IARTĂ-MĂ! TE IERT! TE IUBESC! MULȚUMESC! Aceste rugăciuni le găsiți în cartea Bucuria de a trăi fără mască (Niculina Gheorghiță)

            Am stat și am meditat la întrebarea: care sunt alte modalități prin care putem experimenta starea de prezență foarte facil? Am ajuns la opt idei simple, însă vă invit și pe voi să vă adresați această întrebare și să adăugați noi și noi metode. Mult succes!

  1. Respirația conștientă. Respirația în 4 timpi. Adevărul este că respirăm cam haotic și „norocul” nostru este că e un lucru automatizat și că nu e nevoie să depunem efort pentru a respira. În momentele în care organismul nostru face treaba în locul nostru, noi alergăm pe câmpii, în viitor sau trecut și facem fel și fel de scenarii care nu fac altceva decât să provoace corpul să secrete cortizol și adrenalină doi hormoni ai stresului. De ce? Pentru simplul motiv că scenariile pe care le facem sunt înfricoșătoare, iar creierul nu face distincția între ceva ce îți imaginezi că faci și ceva ce chiar faci. El reacționează în consecința gândului pe care îl ai. Așa că, vă invit să învățați, să vă antrenați să respirați conștient. Adică să simțiți cu aerul rece pătrunde prin nara voastră chiar acum, cum coboară până în zona abdominală și este expirat profund pe gură. În situații de stres, respirația în 4 timpi face minuni, deoarece ne ajută să ne conectăm la acea parte din creier care raționează, ieșind din emoție – sistem limbic. Cum se face această respirație în 4 timpi? Numărând în gând până la 4 tragem aer pe nas până în zona abdominală. Numărând în gând până la 4 ne ținem respirația. Numărând în gând până la 4 expirăm profund aerul pe gură. Numărând în gând până la 4 ne ținem din nou respirația. După acest moment putem repeta încă de 2, 3 ori acest exercițiu și apoi putem lua decizii sau putem răspunde.
  2. Exercițiile fizice. Necesită prezența noastră totală pentru a nu ne răni de exemplu sau pentru a face exercițiile corect. În acest moment nu există niciun alt gând care trece prin minte. Exercițiile fizice, mersul pe bicicletă, alergatul și alte activități care ne pun corpul în mișcare sunt foarte utile și ele pentru calmarea sistemului limbic, deci pentru ieșirea din emoții și pentru consumarea energiei stresoare acumulate în urma unei cerți, nemulțumiri etc. În situații de stres, corpul produce hormonii stresului cu două trebuințe: lupta sau fuga. Deci ambele implică o consumare a energiei produse. Ei, dacă ne stresăm cu fel și fel de gânduri și ne punem în pat, acea energie nu poate fi eliminată, iar mai devreme sau mai târziu ne vom îmbolnăvi de inimă, ficat, rinichi. Așadar, exercițiile fizice pe lângă faptul că vă aduc în prezent, vă oferă și o șansă de a elimina toate energiile stagnante, pe de-o parte, și antrenarea altora noi, pe de altă parte.
  3. Mersul pe bicicletă. Despre asta am vorbit puțin mai sus – consumă energia produsă poate inutil și ne ajută să fim în prezent deoarece ne solicită atenția clipă de clipă.
  4. Activitățile manuale: pictat, olărit, croșetat, scris etc. Sunt alte activități care au un dublu beneficiu pentru noi: a) ne ajută să fim în prezent prin atenția pe care o acordăm evenimentului și b) sunt niște metode excelente pentru cei care sunt în depresie, care au stima de sine scăzută, care nu se consideră importanți și/sau utili. În momentul în care omul vede ce a ieșit din mâna sa, creierul începe să secrete dopamină – responsabil pentru ideea de recompensă și serotonină – pentru starea de bine și fericire. Așa că, participați la astfel de evenimente, implicați-vă în astfel de activități pentru că iată câte beneficii sunt.
  5. Alte activități recreative: dans, cântat, echitație, înot, grădinărit etc. Au același rol ca cele de mai sus – consumă energie și dau o altă vitalitate corpului și Spiritului.
  6. Focus sau concentrarea într-un punct fix. Ajută pentru a liniști mintea și pentru a deveni observatorul gândurilor. Astfel că măcar o dată pe zi, relaxați-vă, luați un punct fix de pe cer sau perete și doar uitați-vă la el, lăsând toate gândurile să treacă, exact așa cum au venit.
  7. Comunicarea și ascultarea activă. Este un subiect amplu, despre cât este de necesar să fim acolo cu cel cu care discutăm, să fim implicați în discuție, nu să ne gândim la ce facem mâine sau ce am făcut ieri. Lipsa de prezență în comunicarea în cuplu este una dintre cauzele atâtor divorțuri și atâtor cupluri nefericite. Chiar dacă ai cinci minute la dispoziție, în acele cinci minute fii acolo cu toată ființa ta, indiferent că e vorba de soție, soț, copil sau oricine altcineva cu care intri în discuție.
  8. Fă lucrurile altfel. Pentru că suntem pe pilot automat, ne spălăm pe dinți cu aceeași mână, amestecăm cu aceeași mână, începem să ne spălăm corpul din același loc, dormim în același mod, ne tăiem unghiile începând mereu cu aceeași unghie etc. Așa că, pentru a experimenta starea de prezență – fă lucrurile întotdeauna altfel. Nu lăsa monotonia să intre și să se instaleze în viața ta, deoarece asta te va opri din creat și mai devreme sau mai târziu vei ajunge la depresie. Și pentru a ieși, va fi nevoie să faci iar lucrurile pe care la un moment dat le-ai considerat neimportante. De exemplu, în acest moment eu lucrez cu o afirmație și m-am gândit cum aș putea să fac să fie ceva nou în modul meu de a o scrie. Și am decis să încep caietul de la sfârșitul lui și să scriu de jos în sus toate afirmațiile. E o senzație tare interesantă. Vă invit să experimentați. Un alt aspect ce merită luat în calcul este zâmbetul. Nu doar că secretă hormonii stării de bine, ci ne ajută să fim prezenți în fiecare clipă. Așa că – zâmbiți.

            „Trecutul s-a dus și nu are nicio putere asupra mea. Pot începe să fiu liber în acest moment. Gândurile de astăzi îmi creează viitorul. Sunt la conducere. Îmi recapăt acum puterea. Sunt în siguranță și sunt iubire.”

Mai recomand pentru trăirea și experimentarea prezentului și întrebările: „Ce fac eu acum?”, „Ce gândesc eu acum?”, „Ce simt eu acum?”

            Vă doresc mult succes în a vă vindeca trecutul și a trăi prezentul în mod conștient, clipă de clipă. Cu drag!

Cu iubire și dăruire pentru încântarea Sinelui Divin!

 

Dacă simți că ai nevoie de o consiliere pentru dezvoltare personală și spirituală te invit să îmi trimiți cu încredere un e-mail la adresa razvandanc@gmail.com sau da click aici.

Pentru a urmări mesajele pentru această săptămână, dați click pe video-ul de mai jos!

5 thoughts on “PUTEREA se află în momentul PREZENT

  1. A fi liber înseamnă a trăi momentul prezent. Fiecare gând legat de trecut sau viitor înseamnă atașamente față de niște iluzii. Tot ce avem este Aici și Acum. Ziua de mâine o numim tot Azi atunci când pășim în ea. Mulțumesc pentru frumusețea postării!

    Liked by 1 person

Tu ce părere ai?

