Învinge stresul, tristețea și depresia cu ajutorul DOPAMINEI

Creierul uman eliberează un neurotransmițător numit dopamină care este crucial pentru numeroase funcții esențiale ale corpului. Iată câteva din beneficiile pe care dopamina le are pentru corp:

  • Controlează mișcarea;
  • Controlează centrul plăcerii și al recompensei în creier;
  • Îmbunătățește funcțiile cognitive (memoria, atenția, decizia, evaluarea și rezolvarea diferitelor situații);
  • Controlează secreția de prolactină.

Din moment ce este atât de important pentru starea noastră de bine și fericire, nivelul redus de dopamină conduce spre variate afecțiuni ale sănătății, ca depresia, tristețea, negativitatea și o mulțime de alte probleme de natură emoțională. În continuare vă prezint opt moduri prin care putem crește nivelul de dopamină din corp, fără a fi nevoie de medicamente.

  1. EXERCIȚIILE FIZICE – exercițiile de orice fel ridică nivelul de dopamină, serotonină și endorfine. Prin simplul fapt că faci exerciții în mod regulat îți aduci starea de fericire aproape, îți întărești corpul fizic și reduci stresul. Exercițiile fizice ajută foarte mult și la calmarea creierului emoțional, astfel că atunci când aveți de luat anumite decizii și vă simțiți nepuntincioși sau afectați, mergeți pe jos 30 de minute sau faceți orice alt timp de exercițiu fizic și lucrurile vor arăta altfel.
  2. EVITĂ DEPENDENȚELEdependența de alcool, droguri, jocuri de noroc, sex, cumpărături aduc în corpul tău o plăcere instantă, e drept, însă nu este o soluție permanentă. Dependențele (căci de asta se și numesc așa) satisfac doar temporar nevoile pe care le ai. Mai mult de atât, dependența alternează stilul nostru de viață și se creează un cerc vicios. Practic, vrem să ne fie bine, însă ajungem nu doar să nu ne rezolvăm situația inițială, ci ne confruntăm cu alte situații pe care dependența le cauzează. Prin urmare, ar fi indicat să reduceți creșterea în putere și manifestare a dependențelor și să vă bucurați mai mult de viață, să găsiți lucruri care vă aduc o liniște profundă și fericire. Este de asemenea important să faci ceva, să muncești într-un loc sau domeniu în care să îți facă plăcere. Din nou, exerciții fizice, drumețiile, plimbările te vor ajuta să te regăsești și să fii din nou tu.
  3. DETOXIFIERE – asigură-te că în mod regulat îți cureți corpul de acumulările de toxine și bacterii care îngreunează producerea de dopamină și nu fac altceva decât să slăbească sistemul imunitar. Din proprie experiență ghimbirul este extraordinar, însă e recomandat să apelați la un specialist înainte de a urma o cură de detoxifiere.
  4. TIROZINA ­– În general, tirozina (tyrosine) este folosită ca substanţă de bază pentru producerea neurotransmiţătorilor. Este în acest moment cea mai importantă substanță chimică în producerea dopaminei. Mai mult decât că ajută la producerea dopaminei, tirozina ajută și la creșterea nivelului de norepinferină. M-am întrebat în ce alimente am putea găsi această tirozină, dacă alegem să nu folosim medicamentele. Am descoperit că tirozina poate fi regăsită în ceaiul verde, pepenele, migdale, banane, avocado și ciocolată neagră.
  1. MUZICA – nivelul de dopamină crește în momentul în care ascultăm muzică, chiar dacă pe termen scurt. Astfel, iată o idee simplă și la îndemână care ne ajută să creștem nivelul de dopamină din corp. Desigur, este recomandat să ascultăm muzică liniștitoare, care să ne bucure.
  1. ORGANIZEAZĂ-ȚI VIAȚA – într-un alt articol scriam cât de important este pentru creier să nu se mai îngrijoreze. Și o metodă care să ajute în acest sens era să scriem pe hârtie tot ce avem de făcut. În acest fel, dăm o direcție clară gândurilor, iar creierul nu devine „îngrijorat” să nu uite, să fie eficient etc. Și acum iată că găsim un răspuns mult mai clar. Nivelul de dopamină crește în cazul sarcinilor zilnice mici și organizate. Astfel, este recomandat să scriem pe hârtie tot ce avem de făcut și chiar să bifăm, tăiem ceea ce deja am făcut. În acest fel vom fi încântați când tăiem și nivelul de dopamină crește, iar noi ne-am făcut și treaba. Foarte interesant, nu? Faceți zilnic lucruri noi și pe cele care le faceți zilnic și sunt parte din rutina voastră (mersul la muncă, lucrul la calculator) aduceți-le în permanență ceva nou pentru a crește eficiența și șansa de a duce totul la bun sfârșit.
  1. CREATIVITATEA – nivelul de dopamină din creier crește atunci când facem activități creative, noi, interesante. În acel timp, aceste activități te vor menține concentrat și deci în stare de prezență. Nu e nevoie să devii un artist recunoscut internațional pentru a dansa, cânta, scrie, sculpta, picta, desena, găti, repara și așa mai departe. În acest mod te vei simți mult mai bine în scurt timp. Fii creativ. Fă cunoscut necunoscutul.
  1. MEDITAȚIA – crește nivelul dopaminei în mod diferit decât o fac exercițiile cardio, spun specialiștii. Îți îmbunătățește starea de spirit, relaxează mintea. Meditația este o modalitate prin care să reduceți stresul de zi cu zi. Nu este nevoie de poziții speciale, ci pur și simplu să fiți preț de câteva minute atenți la respirația voastră.

Cu iubire și dăruire pentru încântarea Sinelui Divin!

Dacă simți că ai nevoie de o consiliere spirituală sau o astrogramă personalizată, te invit să îmi trimiți cu încredere un e-mail la adresa razvandanc@gmail.com sau da click aici.

Pentru a urmări mesajele pentru această săptămână, dați click pe video-ul de mai jos!

Advertisements

Tu ce părere ai?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s