Despre experimentare, observator și prezență

Despre experimentare, observator și prezență

Pentru început, vă invit să ne relaxăm. Pentru a ne puteam conecta cu Ființa noastră este nevoie să fim într-o stare de pace, iar această stare există într-un singur moment: în PREZENT. Așadar, să ne conectăm la prezent.

de Răzvan DANC

  • Cea mai ușoară modalitate de a te conecta la prezent este să fii conștient de respirația ta. Pur si simplu: simte cum aerul este inspirat pe nas, cum merge în plămâni și, mai apoi, se activează respirația pe diafragmă; după asta aerul urcă și este expirat pe gură.
  • O altă metodă este respirația în patru timpi: 4 timpi inspiri, 4 menții aerul, 4 expiri și mai ții încă 4 timpi respirația. Toți timpii se numără în gând.
  • O a treia metodă de conectare la Ființa Divină este prin afirmație, iar eu prefer și folosesc în fiecare dimineață și la „nevoie” învățăturile Niculinei Gheorghiță: EU SUNT DINTOTDEAUNA CONECTAT LA SINELE MEU DIVIN și/sau EU SUNT DINTOTDEAUNA GHIDAT DE SINELE MEU DIVIN. Alegeri oricare sau pe toate. Acum sunteți în prezent. Nu mai contează ce a fost ieri sau ce urmează mâine.  

Să vedem care sunt câteva idei pe care ne putem concentra atenția astăzi, desigur este o posibilitate, însă voi puteți alege să experimentați ce doriți. Afirmația momentului este: SUNT GATA SĂ ÎNVĂȚ CEVA NOU ÎN FIECARE ZI – Nu pot învăța lecțiile altor oameni în locul lor. Ei înșiși e nevoie să-și facă munca și o vor face atunci când vor fi pregătiți.

            Este un mesaj minunat care ne îndeamnă pe două direcții:

  1. Să fim deschiși spre a experimenta ceva nou în fiecare moment – o stare extraordinară, o imensă bucurie pentru creier, căci monotonia este moarte pentru creier;
  2. Să îi lăsăm pe cei din jur să experimenteze fără a interfera – fiecare are ceva de învățat din tot ceea ce trăiește și doar el poate să o facă. Noi, ca observatori, oameni din exterior putem doar…observa, însă nu putem rezolva ceva în locul acelei persoane. Fiecare situație, oricât de comună ar părea este unică pentru că noi suntem unici.

Din start avem niște lucruri foarte interesante pentru a le experimenta pe tot parcursul zilei. Toate acestea se resimt și mai bine, mai intens, mai plăcut într-o stare de prezență. În ultima vreme, am o pasiune deosebită pentru tot ce înseamnă stare de prezență, fac tot mai multe activități care mă mențin în prezent, pentru că am înțeles cât de benefic e sau la polul opus, cât de nociv este să trăiești în trecut sau în viitor.

Ziua de 7 februarie poate fi perfectă pentru a ne purifica. Este posibil să nu facem asta zilnic și deci de ce să amânăm și să nu punem chiar asta, acum pe lista de priorități. Câte bordeie, atâtea obiceiuri – legate de purificări. Și pentru că vă spuneam de pasiunea mea legată de prezent, acum pot spune că cea mai bună formă de purificare, din punctul meu de vedere este starea de observator.

Starea de observator, atunci când suntem într-o emoție sau vrem să ne analizăm pe noi (decât să pierdem vremea în trecut și viitor) se poate atinge în mai multe forme și are menirea de a ne scoate, a ne trimite cu un pas înapoi. Acest lucru este esențial ca mintea să nu intre pe o pantă descendentă și toată ziua să fie tristă, agitată…pierdută. Iată modurile în care putem intra în observator, dincolo de intenție, dintre cele pe care eu le aplic în prezent:

  1. Conform Niculinei Gheorghiță prin două întrebări fundamentale: CE GÂNDESC EU ACUM? și CE SIMT EU ACUM?
  2. Conform lui Eckhart Tolle tot prin întrebare: CE SE ÎNTÂMPLĂ ÎN CORPUL MEU ACUM? De ce în corpul meu? Deoarece CORPUL este un radiograf al minții – orice emoție se resimte în corp, deci el devine un foarte bun prieten care să ne indice dacă suntem sau nu într-o stare de armonie.

Le-am experimentat pe amândouă metodele și rezultatele sunt foarte bune, de ambele părți. Observați ceva comun la cele două metode? Este folosit cuvântul ACUM! Deci prezentul. Practic observatorul duce cu un pas în spate din valul emoțiilor și al gândurilor, ceea ce este minunat.

Când ai aflat răspunsul la întrebări, căci ele vin aproape instant poți face o afirmație de valoare opusă stării tale: de exemplu: neliniște -> aleg să fiu liniște și pace interioară sau eu sunt dintotdeauna liniște și pace interioară. Continuă să repeți acest gând, în PREZENT, adică atent, de exemplu, la respirația ta și vei vedea cum lucrurile se liniștesc.

Faceți din această stare un obicei și totul va deveni floare la ureche. Vă invit să experimentați și să vedeți pe „pielea” voastră care sunt efectele.

Să vă fie de folos, fiți prezenți și conștienți de faptul că viața vă iubește!

Cu iubire și dăruire pentru încântarea Sinelui Divin!

 

2 thoughts on “Despre experimentare, observator și prezență

  1. Buna Razvan ,sunt ANA te-am descoperit acum citeva luni de zile si iti multumesc pentru timpul care ni-l dedici . Totul este foarte ADEVARAT . Pacat ca nu am avut aceasta educatie dintodeauna . Ne iesti de mare folos .e foarte ADEVARAT nimic nu este intimplator totul vine la momentul potrivit . DOAMNE ajuta . Cu drag ANA

    Like

Tu ce părere ai?

