Învinge stresul, tristețea și depresia cu ajutorul DOPAMINEI

Creierul uman eliberează un neurotransmițător numit dopamină care este crucial pentru numeroase funcții esențiale ale corpului. Iată câteva din beneficiile pe care dopamina le are pentru corp:

  • Controlează mișcarea;
  • Controlează centrul plăcerii și al recompensei în creier;
  • Îmbunătățește funcțiile cognitive (memoria, atenția, decizia, evaluarea și rezolvarea diferitelor situații);
  • Controlează secreția de prolactină.

Continue reading “Învinge stresul, tristețea și depresia cu ajutorul DOPAMINEI”

Advertisements

Puterea prezentului – ghid pentru a trăi o viață conștientă

PUTEREA PREZENTULUI – ECKHART TOLLE

În ultimii ani se vorbește foarte des și foarte mult despre cât de important este să trăiești fiecare clipă, să te bucuri de fiecare moment și să prețuiești prezentul. Suntem tentați să rememorăm trecutul și să sperăm că viitorul va fi mai bun. Uităm de acest timp, timpul PREZENT, clipa AICI și ACUM care este cu adevărat singura care contează.

Eckhart Tolle a intrat în viața mea în momente diferite, însă ca răspuns la întrebările mele. Prima cartea a fost Ghidul practic al Puterii prezentului. Mi s-a părut foarte interesant și greu în același timp. L-am înțeles datorită faptului că trăisem și înțelesesem ceea ce prezenta Niculina Gheorghiță în cărțile sale.

Continue reading “Puterea prezentului – ghid pentru a trăi o viață conștientă”

Combatem îngrijorarea prin antrenarea creierului

Creierul este un instrument magnific, este cel cu care noi ne construim clipă de clipă realitatea. Situațiile cotidiene ne pun în fața a două stări: de bine, de stres. Aceste două stări sunt produse de creier și „ajung” să fie resimțite în corp prin intermediul neurotransmițătorilor. În acest articol, vă voi vorbi despre îngrijorare, o stare care activează sistemul nervos simpatic, cel care este în strânsă legătură cu supraviețuirea, cu „luptă sau fugi.”

de Răzvan DANC

Atunci când suntem în această stare, care pleacă, în marea majoritate a timpului, de la gândurile noastre, corpul primește mesajul clar că este nevoie să fie pregătit pentru supraviețuire prin luptă sau fugă. Să ne imaginăm: atunci când suntem într-o situație critică, de viață și de moarte, mai avem nevoie oare de digestie, sistem imunitar sau avem nevoie de întreaga energie pentru a lupta sau fugi. Așa înțelege și corpul. Diferența dintre situațiile critice și viața de zi cu zi, este că cele critice durează câteva minute, ceea ce pentru corp nu e ceva grav. Însă dacă noi tot timpul avem gânduri de frică, teamă, îngrijorare, corpul nostru este mai mereu pregătit de luptă, iar sistemul nervos parasimpatic pe pauză.

Așa apar bolile, tensiunea arterială și multe alte situații neplăcute din punct de vedere al sănătății. Pentru a ajuta creierul, iată trei metode la îndemâna oricui. Eu le aplic pe toate și rezultatele sunt deosebite. Este nevoie de dorință și de exercițiu. La toate aceste trei metode adaug faptul că RESPIRAȚIA ajută foarte mult creierul. Practic se oxigenează, iar corpul începe să se liniștească. Am aflat că atunci când aflăm o veste rea sau se întâmplă ceva neplăcut primul lucru pe care uităm să-l facem este să respirăm.


Continue reading “Combatem îngrijorarea prin antrenarea creierului”

Cum interiorul creează exteriorul

Interiorul creează exteriorul

Pentru început, vă invit să ne relaxăm. Pentru a ne puteam conecta cu Ființa noastră este nevoie să fim într-o stare de pace, iar această stare există într-un singur moment: în PREZENT. Așadar, să ne conectăm la prezent.

de Răzvan DANC

Cea mai ușoară modalitate de a te conecta la prezent este să fii conștient de respirația ta. Pur si simplu: simte cum aerul este inspirat pe nas, cum merge în plămâni și, mai apoi, se activează respirația pe diafragmă; după asta aerul urcă și este expirat pe gură. O altă metodă este respirația în patru timpi: 4 timpi inspiri, 4 menții aerul, 4 expiri și mai ții încă 4 timpi respirația. Toți timpii se numără în gând. O a treia metodă de conectare la Ființa Divină este prin afirmație: EU SUNT DINTOTDEAUNA CONECTAT LA SINELE MEU DIVIN și/sau EU SUNT DINTOTDEAUNA GHIDAT DE SINELE MEU DIVIN. Alegeri oricare sau pe toate. Acum sunteți în prezent. Nu mai contează ce a fost ieri sau ce urmează mâine.

Continue reading “Cum interiorul creează exteriorul”

Creativitatea, armă împotriva depresiei

 Creativitatea, armă împotriva depresiei Pentru început, vă invit să ne relaxăm. Pentru a ne puteam conecta cu Ființa noastră este nevoie să fim într-o stare de pace, iar această stare există într-un singur moment: în PREZENT. Așadar, să ne conectăm la prezent. Cea mai ușoară modalitate de a te conecta la prezent este să fii conștient de respirația ta. Pur si simplu: simte cum aerul … Continue reading Creativitatea, armă împotriva depresiei

Despre experimentare, observator și prezență

Despre experimentare, observator și prezență

Pentru început, vă invit să ne relaxăm. Pentru a ne puteam conecta cu Ființa noastră este nevoie să fim într-o stare de pace, iar această stare există într-un singur moment: în PREZENT. Așadar, să ne conectăm la prezent.

de Răzvan DANC

  • Cea mai ușoară modalitate de a te conecta la prezent este să fii conștient de respirația ta. Pur si simplu: simte cum aerul este inspirat pe nas, cum merge în plămâni și, mai apoi, se activează respirația pe diafragmă; după asta aerul urcă și este expirat pe gură.
  • O altă metodă este respirația în patru timpi: 4 timpi inspiri, 4 menții aerul, 4 expiri și mai ții încă 4 timpi respirația. Toți timpii se numără în gând.
  • O a treia metodă de conectare la Ființa Divină este prin afirmație, iar eu prefer și folosesc în fiecare dimineață și la „nevoie” învățăturile Niculinei Gheorghiță: EU SUNT DINTOTDEAUNA CONECTAT LA SINELE MEU DIVIN și/sau EU SUNT DINTOTDEAUNA GHIDAT DE SINELE MEU DIVIN. Alegeri oricare sau pe toate. Acum sunteți în prezent. Nu mai contează ce a fost ieri sau ce urmează mâine.  

Continue reading “Despre experimentare, observator și prezență”