Bucuria de a trăi fără mască – Niculina Gheorghiță

            Din ce în ce mai mulți oameni poartă măști. Găsim tot mai multe citate celebre despre acest subiect. Tot mai multă lume suferă și ajunge la concluzia că a trăit sub același acoperiș cu o persoană pe care nu o cunoaște. Mai grav, ajungem să ne privim în oglindă și să ne dăm seama că noi nu suntem cei care ne afișăm, că ne-am creat o imagine cu care mergem înainte deși este vizibil că nu suntem fericiți.divin

            La un moment în viață, fiecare dintre noi a purtat diverse măști: fie că nu am vrut să se vadă durerea pe care o ascundem în suflet, fie că am fost prea stânjeniți de o anumită situație și nu am vrut să ne facem de râs.

            De fiecare dată când ne punem o mască, nu mai suntem în contact cu noi, cu Sinele nostru Divin. Nu vi s-a întâmplat niciodată că voi să suferiți, să fiți într-un cerc de prieteni și să vă puneți masca omului fericit și toată lumea să râdă, să glumească, iar voi în interior să vă spuneți: „ia uite ce prieteni am și eu…nu sunt capabili să vadă suferința din ochii mei.”

            Mie mi s-a întâmplat și am ajuns să îi învinovățesc pe ei pentru starea mea și să ignor faptul că eu port o mască. De atunci am decis să fiu autentic și în loc să afișez imaginea a ceea ce nu sunt, mai bine să nu mă afișez deloc și să fiu doar eu cu mine pentru a vedea ce se întâmplă.

            Psihologul clinician, Niculina Gheorghiță vorbește în cartea sa Bucuria de a trăi fără mască pe larg de cât de mult rău ne facem atunci când nu trăim autentic, cât de mult ne îndepărtăm de esența divină din noi.

            Motivele pentru care ajungem să ne punem aceste măști: de cele mai multe ori pentru că avem nevoie să ne integrăm și să fim acceptați. De unde știm toate astea? Cu siguranță, din primii șapte ani de viață în care ni s-a spus că nu e bine, nu e frumos, nu se cade. Și uite așa, am pus pe mut vocea interioară și am dat la maximum credințele inoculate din exterior.02

            Cartea Bucuria de a trăi fără mască este un ghid practic de conștientizare a faptului că nu trăim autentic și, implicit ne punem fel și fel de măști. Totuși, dorința Niculinei Gheorghiță nu se oprește doar la a ne ajuta să conștientizăm că avem măști, ci mai degrabă de a ne ajuta să le eliminăm, să ne bucurăm, acceptăm pe noi cei ce suntem cu adevărat.

            În paginile acestui ghid veți găsi modalități prin care să vedeți faptul că nu trăiți deloc autentic, modalități de iertare și detașare de trecut, lucru cu mintea pentru a depăși anumite blocaje. Aceasta este în partea de conștientizare și vindecare.

            Măștile mă duc cu gândul la trecut. Iar pentru a reuși să nu mai trăim în trecut, este nevoie să îl iertăm. În paginile ghidului găsim rugăciuni de iertare, pe care eu le sugerez în toate consilierile. Aceste rugăciuni au dat întotdeauna roade, mai ales dacă omul își dorește să depășească starea actuală și să trăiască fericit.

            Cel mai interesant mi s-a părut faptul că sunt prezentate cele mai comune tipuri de măști, fiecare dintre noi s-a găsit măcar o dată având acele măşti puse pentru a fi acceptați și a fi în ton cu lumea. Iată doar câteva din măștile despre care Niculina vorbește în cartea Bucuria de a trăi fără mască: masca tiranului, masca partenerului perfect, masca resemnatului, masca victimei, masca omului bogat, masca angajatului perfect și lista continuă în paginile cărții. Această listă este detaliată cu programele care se ascund în spatele acestor măști.

niculina1

            Niciodată o mască nu va duce la fericire, ci la și mai multă tristețe. Așa a fost și cazul unei paciente care a venit la Niculina și care atât de mult purtase masca ei încât până și ea credea că e real ce simte. Atunci când a conștientizat că nu trăia autentic, a schimbat ceva și toate viața a devenit altfel.

            Așa cum vă spuneam, prima parte a cărții este despre conștientizare și vindecare a măștilor, a rănilor din trecut (așa am simțit eu). Cea de-a doua parte reprezintă bucuria de a trăi autentic, de a ne reinventa și de a ne integra în noua viață. Din nou, găsim metode simple care sunt de mare folos. De exemplu: zâmbetul, căscatul și relaxatul conștient că modalități prin care ne putem activa creierul pentru a ne reinventa.

            La finalul cărții veți găsi și o agendă mică de lucru în care puteți începe să scrieți afirmațiile pe care doriți să le manifestați în noua viață.

            Dacă vă doriți să trăiți autentic, dacă sunteți dispuși să lăsaţi masca jos, să trăiți o viață în și cu Dumnezeu, cartea scrisă de Niculina Gheorghiță, Bucuria de a trăi fără mască este o deschizătoare excelentă de drumuri.

            Mult succes în călătoria spre purul Sine.

Cartea are doar 117 pagini și este foarte ușor de citit și înțeles. Partea practică va înclina cel mai mult. Poate fi achiziționată de la editura Adevăr Divin. Click aici: http://www.divin.ro/?53t4l&v7f2k=5506

Tu ce părere ai?

