3 PAȘI pentru a opri valul de gânduri

Mintea noastră este întotdeauna plină de ganduri și îi place să ne țină tot timpul ocupați. Pare că este în permanență focusată pe ceva. De fapt, mintea seamănă cu un copil de 5 ani, plin de enrgie, care nu vrea niciodată să stea liniștit. Dacă vei permite minții tale să ruleze încontinuu, fără pauză și fără control, vei constata la un moment dat că mintea ta va deveni încet o închisoare, iar tu vei deveni prizonierul minții tale.

A învăța să-ți relaxezi mintea, fără să-i distragi atenția, poate fi una dintre cele mai sănătoase lucruri pe care le poți face.

Iată care sunt cele trei tehnici prin care putem stopa imediat excesul de ganduri care ne tulbură mintea.

3

  1. Plimbă-te în mijlocul naturii.

În cazul în care nu locuiești sau nu lucrezi în natură, atunci cu atât mai mult ai nevoie să te plimbi cât mai mult în mijlocul naturii. Fă-ți timp să petreci cât mai mult timp în mijlocul naturii, ieși la o plimbare prin parc sau oriunde în altă parte. Încearcă să te concentrezi asupra frumuseții pe care o transmite natura, privind copacii, frunzele, un lac, o cascadă, munții, florile sau orice altceva. Atunci când vei face mai des acest lucru, vei constata că vei gândi mai limpede pe tot parcursul zilei, iar mintea ta va fi mai relaxată.

  1. Repetă-ți în minte cuvinte care exprimă pace, liniște, relaxare

Fii atent chiar în acest moment la creierul tău. Ce fel de gânduri observi? Cel mai probabil, vei constata că majoritatea gândurilor care-ți trec prin minte se referă la ceea ce ai de făcut azi sau în perioada următoare, sau ce a spus cineva și te-a supărat sau chiar ganduri în care te blamezi singur. Încearcă să nu menții în minte ganduri negative sau ganduri distructive; deși, cu atât de mult negativism în jurul nostru nu este chiar ușor să menținem o stare pozitivă și armonioasă. Cu toate acestea, poți contracara aceste ganduri inutile din mintea ta, repetând în minte anumite cuvinte cum ar fi: pace, iubire, relaxare, lumină, liniște, succes.

De fiecare dată când constați că mintea ta devine agitată sau te simți anxios sau îngrijorat, oprește aceste ganduri, repetând în minte cuvintele pe care le consideri cele mai potrivite și cu care simți că rezonezi. La fel de bine poate funcționa și rugăciunea. atunci când te simți copleșit de ganduri care nu-ți dau pace, repetă o rugăciune până ce gândurile nedorite vor dispărea.

4

  1. Practică atenția conștientă.

În cazul în care, repetând acele cuvinte sau rugăciuni, nu reușiți să vă liniștiți mintea și vă simțiți în continuare copleșit de ganduri pe care nu le puteți controla, atunci practicați atenția conștientă. Aceasta înseamnă să fiți mereu prezenți în ceea ce faceți, adică focusați pe ceea ce faceți în momentul respectiv. De fapt acest lucru înseamnă să trăiești cu adevărat. De foarte puține ori, suntem conștienți și perfect atenți la ceea ce facem întrucât de cele mai multe ori facem majoritatea lucrurilor în mod mecanic; suntem prezenți fizic într-un loc sau într-o activitate, însă mintea noastră este în altă parte. De aceea, este foarte important să practicăm atenția conștientă, adică să devenim atenți la ceea ce facem în fiecare moment.

 

Sursa: Puterea Subconștientului – psub.ro

Advertisements

Tu ce părere ai?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s